Mødet

Bygmax ville gerne lave en sjov reklamevideo, hvor de viser, hvor nemt det er at handle på nettet. På mødet snakkede vi om, at vi skulle forsøge at fremvise kontrasten mellem at hente sine produkter selv, eller bare bestille dem online og få dem leveret til døren.

Storyboardet

På storyboardet blev der fremvist en plan for at lave en video, hvor vi tager en ung mand, som skal bruge materialer til at bygge sit hus. Men han finder hurtigt ud af, hvor bøvlet det er at skulle hente sine varer selv, frem for bare at bestille dem.

Optagelse

Da optagelserne gik i gang, fulgte vi storyboardet en til en. Jeg mødte dog udfordringer, da regnen pludselig kom frem, men der blev fundet en sjov og kreativ måde at få det implementeret på.

Redigering

Under redigeringen blev der lagt meget vægt på at lave en sjov video. Når man laver noget sjovt, er det vigtigt med timing, plot twists og hurtig/sjov musik. Der blev også forsøgt at implementere en voice-over, men det virkede bedst uden dette. Der blev også brugt direkte lyd fra regnen og skruet ned for lyset i videoen, da dette gav den sjoveste kontrast.

Aflevering

Da første udkast med voice overen blev vi hurtigt enige om at dette ikke gav den ønskede sjove effekt, så vi valgte at droppe den.

2. udkast skulle der også lægges mere vægt at sløre nummer plader, samt logoer fra andre virksomheder,

3. gang er lykkens gang og kunden var meget tilfreds med det sidste udkast.